Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach rozpisał przetarg na dostawę pięciu autobusów elektrycznych. Pojazdy mają mieć 10 metrów długości. Wraz z autobusami dostarczona ma być także infrastruktura do ich ładowania.
Przedmiotem zamówienia Kielc jest dostawa 5 autobusów elektrycznych klasy midi o długości od 9,5 do 10,7 metra. Pojazdy mają pomieścić minimalnie 65 pasażerów, w tym 22 na miejscach siedzących. Pięć foteli ma być dostępna z poziomu niskiej podłogi. Wejście do pojazdu mają zapewniać trzy pary podwójnych drzwi. Autobusy mają być niskopodłogowe.
Zamawiający wymaga, aby udział komponentów i oprogramowania była w ponad 50 proc. wyprodukowana w Unii Europejskiej. Baterie mają zapewniać przebieg autobusu co najmniej 250 km na jednym cyklu ładowania. Pojemność magazynów energii określono na minimum 320 kWh. Zużycie prądu zamawiający określił na nie wyższe niż 1 kWh/1 km. Dodatkowo autobusy zostaną wyposażone w system odzyskiwania energii z hamowania.
W przestrzeni pasażerskiej znajdą się co najmniej cztery podwójne porty USB do ładowania urządzeń. Standardowo na wyposażeniu będzie system klimatyzacji i ogrzewania oraz monitoring. Nie zabraknie także urządzeń systemu informacji pasażerskiej oraz czterech kasowników łączących trzy funkcje – oznaczania biletów papierowych, rejestracji biletów elektronicznych oraz obsługi kart bankomatowych.
Wraz z pojazdami mają zostać dostarczone i zamontowane trzy stacje ładowania. Urządzenia staną na terenie dworca autobusowego przy ul. Czarnowskiej. Mają zapewniać ładowanie prądem stałym o mocy minimum 120 kW. Dwie stacje mają umożliwiać jednoczesne ładowanie dwóch autobusów. Trzecia ładowarka będzie natomiast jednostanowiskowa.
Składanie ofert wyznaczono do 21 lipca. Wybór dostawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.), aspektów techniczno-eksploatacyjnych (26 proc.), termin dostawy (4 proc.) oraz warunków gwarancji (10 proc.). Wśród kryteriów technicznych wyszczególniono pięć aspektów, które zamawiający będzie oceniał. Punkty będzie można zdobyć za spełnienie wymogów bezpieczeństwa, materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia i ramy, formę zawieszenia osi przedniej, podatność obsługową poszycia bocznego, usytuowanie zabudowy wieżowej we wnętrzu pojazdu, zużycie energii.
Czas realizacji zamówienia określono na maksymalnie 18 miesięcy. Zamawiający szacuje, że wartość dostawy pojazdów i infrastruktury ładowania wyniesie 13 mln zł. W wyniku realizacji projektu autobusy wyjadą m.in. w ulice centrum miasta (ul. Czerwonego Krzyża, Wesoła, Św. Leonarda, Kościuszki), jak również w ulice osiedlowe (ul. Śląska, Leszczyńska, Mielczarskiego, Hoża na odcinku od ul. Jagiellońskiej do ul. Mielczarskiego).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.